گروه های آموزشی

نمایشگر دسته ای مطالب

فیزیک

گروه فیزیک همزمان با تاسیس دانشکده علوم پایه در دانشگاه گیلان راه اندازی شد. در سال ۵۷ اقدام به پذیرش دانشجو نموده و مجوز رشته – گرایش ها در سال ۶۳ از وزارت علوم اخذ شد.گروه فیزیک هم اکنون در گرایش های حالت جامد، هسته ای، اتمی مولکولی و بنیادی و همچنین رشته فوتونیک در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری جمعا دارای ۴۹۷ دانشجوی در حال تحصیل می باشد. تعداد کل مقالات چاپ شده ی گروه فیزیک در ژورنالهای علمی پژوهشی که تا تاریخ ۸-۱۸-۲۰۱۴ در سامالنه ی پژوهشی دانشگاه به ثبت رسیده است، بالغ بر ۲۳۲ عنوان مقاله می باشد که ۱۸۸ عنوان از این تعداد در نشریات ISI به چاپ رسیده است، همچنین تعداد مقالات پذیرفته شده در همایش های ملی و بین المللی گروه فیزیک تا تاریخ مذکور نیز بیش ۴۹۲ عنوان می باشد. در حال حاضر دکتر باقری مدیریت گروه را بر عهده دارند. گرایشها و مقاطع تحصیلی همایشهای برگزار شده فهرست کتب تالیفی و ترجمه لیست جزوات موجود در انتشارات دانشکده لیست جزوات دروس عمومی موجود در انتشارات دانشکده بیشتر بخوانیددربارهفیزیک »

شیمی

گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان نیز در سال ۱۳۵۶ فعالیت های آموزشی خود را شروع کرد. این گروه آموزشی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در گرایش های شیمی محض ودبیری فعالیت های خود را از سر گرفت. با استمرار و گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی، این نهاد علمی از سال ۷۱ با اخذ مجوز از وزارت علوم اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد نمود ودر سال ۷۶ موفق به پذیرش دانشجوی دوره دکتری شد. در حال حاضر گروه شیمی دارای ۳۰ عضو هیأت علمی اعم از : ۹ استاد، ۹ دانشیار و ۱۲ استادیار است و دارای ۸۵ دانشجوی دکتری (در شش گرایش شیمی آلی ،شیمی معدنی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک ، شیمی کاتالیزور و شیمی پلیمر) ۱۸۰ دانشجوی کارشناسی ارشد (در پنج گرایش شیمی آلی ،شیمی معدنی، شیمی تجزیه ،شیمی فیزیک و شیمی کاربردی) و ۳۴۷ دانشجوی کارشناسی (در گرایش های محض و کاربردی) می باشد. گروه شیمی با چاپ وارائه بیش از ۱۰۰۰ مقاله در ژورنالهای معتبر (۱۳۰ مقاله ISI در سال ۲۰۱۲، ۸۸ مقاله در سال ۲۰۱۳ و ۹۷ مقاله در سال ۲۰۱۴ )، فارغ التحصیل نمودن ۳۹۳ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۳۸ دانشجوی دکتری تخصصی یکی از گروه های آموزشی پیشتاز در دانشگاه گیلان می باشد. در حال حاضر دکتر بهرام قلمی مدیریت گروه را بر عهده دارند. گرایشها و مقاطع تحصیلی لیست جزوات موجود در انتشارات دانشکده لیست جزوات دروس عمومی موجود در انتشارات دانشکده بیشتر بخوانیددربارهشیمی »

زیست شناسی

گروه زیست شناسی همزمان با تاسیس دانشکده علوم پایه در دانشگاه گیلان راه اندازی شد. در سال ۵۷ اقدام به پذیرش دانشجو نموده و مجوز رشته – گرایش ها در سال ۶۳ از وزارت علوم اخذ شد.گروه زیست شناسی هم اکنون در گرایش های علوم جانوری، علوم گیاهی، زیست شناسی دریا و رشته علوم سلولی مولکولی در مقطع کارشناسی و رشته های بیوشیمی، زیست شناسی دریا گرایش جانوران دریایی، ژنتیک، علوم جانوری گرایش های سلولی تکوینی و بیوسیستماتیک جانوری، رشته علوم گیاهی گرایش های فیزیولوژی گیاهی و سیستماتیک-اکولوژی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های بیوشیمی، زیست شناسی دریا و سیستماتیک گیاهی در مقطع دکتری، دارای دانشجوی در حال تحصیل می باشد. تعداد کل مقالات چاپ شده ی گروه زیست شناسی در ژورنالهای علمی پژوهشی که تا کنون در سامانه ی پژوهشی دانشگاه به ثبت رسیده است، بالغ بر ۳۹۷ عنوان مقاله می باشد که ۲۱۰ عنوان از این تعداد در نشریات ISI به چاپ رسیده است، همچنین تعداد مقالات پذیرفته شده در همایش های ملی و بین المللی گروه زیست شناسی تا تاریخ مذکور نیز بیش ۷۲۶ عنوان می باشد. بیشتر بخوانیددربارهزیست شناسی »